A New Contribution to the Work of Morales: Chronology, Supports & Replicas
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2015.08Keywords:
Unpublished, Supports, Ecce Homo, Mary MagdalenAbstract
The author studies three new versions of the Ecce Homo, painted on different supports, and a replica of the Mary Magdalene from the Clerecía of Salamanca.
Downloads
References
Angulo Íñiguez, Diego (1954): “La pintura del Renacimiento”. En: (1947-1973) Ars Hispaniae: historia universal del arte hispánico. Madrid: Plus-Ultra.
Bäcksbacka, Ingjald (1962): Luis de Morales. Helsinki: Societas Scientarum Fennica.
Bargellini, Clara (1999): “La pintura sobre lámina de cobre en los Virreinatos de la Nueva España y Perú”. En: Anales del Instituto de Investigaciones Estéticas, v. XXI, nº 75, México, pp. 79-98.
Benito Doménech, Fernando (2000): Joan de Joanes. Un maestro del Renacimiento. Valencia: Fundación Santander Central Hispano.
Bermejo Martínez, Elisa (1982): “Influencia de una obra flamenca en Pacheco”. En: Archivo Español de Arte, LV, nº 217, Madrid, pp. 3-8.
S. A., (1995): Castilla y León Restaura: 1984-1995: Exposición Monasterio Nuestra Señora del Prado. Valladolid: Junta de Castilla y León.
Davies, David (1984): “El Greco and the spiritual Reform Movements in Spain”. En: Studies in the History of Art, nº 13. Washington: National Gallery of Art, pp. 57-75.
Gaya Nuño, Juan Antonio (1961): Luis de Morales. Madrid: Instituto Diego Velázquez.
García Mahíques, Rafael (2000): “Sedes Virtutis Quadrata. Consideraciones sobre la iconografía de los santos penitentes”. En: Zafra, Rafael (ed.) (2000) Emblemata Aurea: la emblemática en el arte y la literatura del siglo de oro. Madrid: Akal, pp. 209-223.
Gómez Moreno, Manuel (1967): Catálogo Monumental. Provincia de Salamanca. Madrid: Dirección General de Bellas Artes.
Komanecky, Michael K. (1999): Copper as Canvas: Two Centuries of Masterpiece Paintings on Copper, 1575-1775. New York: Oxford University Press.
Marías Franco, Fernando (1989): El largo siglo XVI: los usos artísticos del Renacimiento Español. Madrid: Taurus.
Mateo Gómez, Isabel (2000): “Pervivencias clásicas en un emblema del siglo XVII”. En: Zafra, Rafael (ed.) Emblemata Aurea: la emblemática en el arte y la literatura del siglo de oro. Madrid: Akal, pp. 279-304.
Mateo Gómez, Isabel (2007): “Flandes, Portugal y Toledo en la obra de Luis de Morales: Las Vírgenes gitanas o del Sombrero”. En: Archivo Español de Arte, LXXX, nº 317, Madrid, pp.7-24.
Mateo Gómez, Isabel (en prensa): “Cornelius Cyaneus” En: Homenaje al Canónigo Archivero de la Catedral de Toledo, D. Ramón Gonzálvez.
Pérez Sánchez, A. E. (1979): “Juan de Juanes en su Centenario”. En: Archivo de Arte Valenciano, nº 50, Valencia, pp. 5-16.
Rodríguez G. De Ceballos, Alfonso (1987): “El mundo espiritual del pintor Luis de Morales”. En: Goya, nº 196, Madrid, pp. 194-203.
Solis, Carmelo (1999): Luis de Morales. Badajoz: Fundación Caja de Badajoz. Trapier, Elizabeth du Gué (1953): Luis de Morales and the leonardesque influences in Spain. New York: The Hispanic Society of America.
Valdivieso, Enrique / Serrera, Juan Miguel (1985): Pintura sevillana del primer cuarto del siglo XVII. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.