Francisco de Goya en San Nicolás de los Loreneses de Roma 1770
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2002.v75.i299.333Abstract
La aparición del Cuaderno Italiano de Goya y su posterior estudio por parte de Jesús Urrea, Manuela Mena, Juliet Wilson, Paolo Mangiante, Rogelio Buendía y Arturo Ansón ha venido a desvelar un periodo fascinante en la formación del joven Goya, pudiendo rastrear, no solo los elementos que constituyeron sus fuentes en el periodo de aprendizaje, sino los propios orígenes de su arte y sobre todo constituirse en instrumento para fechar y autentificar obras del artista de su época juvenil entre las que destaca el Aníbal vencedor, felizmente hallado por Urrea y con el que Goya concurrió al premio de la Academia de Parma en 1771....
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2002-09-29
How to Cite
Navarrete Prieto, B. (2002). Francisco de Goya en San Nicolás de los Loreneses de Roma 1770. Archivo Español De Arte, 75(299), 293–296. https://doi.org/10.3989/aearte.2002.v75.i299.333
Issue
Section
Shorter Notes
License
Copyright (c) 2002 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read here the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.