Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Archivo Español de Arte
About
Focus and Scope
Journal Sections
Publication Frequency
Peer Review Process
Reviewers
Open Access Policy
Plagiarism Policy
Research data policy
CSIC Press recommendations for an inclusive and non-sexist language
Digital Preservation Policy
Interoperability Protocols
Distribution and Sales
Privacy Statement
Cookies Policy
Cover design
Contact
Editorial Team
Indexing
Submissions
Author Guidelines
Authorship identification
Exemption of responsability
Announcements
Current Issue
Archive
Online issues
Previous issues
CSIC Journals
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 84 No. 336 (2011)
Vol. 84 No. 336 (2011)
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2011.v84.i336
Published:
2011-12-30
Articles
[es]
The Last Supper
: Velázquez copying Tintoretto
Gloria Martínez Leiva, Ángel Rodríguez Rebollo
313-336
PDF
[es]
The spiritual and military zeal of the Franciscan order and the Spanish monarchy in a painting of the
Immaculate Conception
by Pedro López Calderón
J. Armando Hernández Soubervielle
337-354
PDF
[es]
Miguel Prieto and set design in Spain during the 1930’s
Miguel Cabañas Bravo
355-378
PDF
Shorter Notes
[es]
The Mystic Marriage of Saint Catherine of Alexandria
, the reappearance of an unpublished painting by Zurbarán
Odile Delenda
379-389
PDF
[es]
An inusual iconography for Saint Peter Martyr in a panel by Juan Correa de Vivar
Isabel Mateo Gómez
390-394
PDF
Book Reviews
[es]
Di Liddo, Isabella:
La circolazione lignea barocca nel Mediterraneo, Napoli, la Puglia e la Spagna. Una indagine comparata sul ruolo delle botteghe: Nicola Salzillo
. Premessa di Mimma Pasculli Ferrara. Roma, De Luca Editore d’Arte, 2008, 465 pp.,
Margarita M. Estella
395-396
PDF
[es]
Books received and bibliography
Rocío Arnáez, Estrella Arnáez
396-402
PDF
Exhibition Reviews
[es]
Exposición Antonio López. Madrid, Museo Thyssen-Bornemisza, 28 de junio a 25 de septiembre de 2011
Ignacio J. Urricelqui
403
PDF
[es]
Joan Miró: La escalera de la evasión. Londres, Tate Modern, 14 abril-11 septiembre 2011; Barcelona, Fundación Joan Miró, 13 octubre 2011- 25 marzo 2012; Londres, National Gallery of Art, 6 mayo-12 agosto 2012
Paula Barreiro López
404
PDF
Make a Submission
Make a Submission
eISSN:
1988-8511
ISSN-L:
0004-0428
DOI:
10.3989/aearte
Language
English
Español (España)
Indexing and quality
Plagiarism Detection Tool
Social Networks
Keywords
Most downloads (60 days)
Grabar en mármol una ambición imperial. Una lectura iconográfica de las esculturas en el eje central de los jardines de La Granja de San Ildefonso
209
El vuelo de la mosca:
Beelzebub
en las artes
196
El matrimonio Frau: trayectorias entrelazadas en torno a las figuraciones modernas de los años treinta del siglo XX
156
Carlo Minotti (1604-1617) revisitado
124
Cruces entre lo literario y lo plástico. La relación directa entre las diversas manifestaciones artísticas de María Franciska Dapena sobre su etapa carcelaria
109
El cordón y la piña. Signos emblemáticos y devociones religiosas de Enrique III y Catalina de Lancaster (1390-1418)
95
Un posible proyecto de fray José de la Concepción: el convento de carmelitas descalzos del Desierto de Calanda (Teruel)
91
El arquitecto Juan de Ochoa y la terminación del nuevo espacio litúrgico de la Catedral de Córdoba (1598-1606)
88
El Tríptico de Santiago en Galicia: La tradición jacobea en la obra de Modesto Brocos, inspiraciones eclécticas e influencias en la pintura gallega
84
¿Puedo entrar mi voz aquí? Reparación y reconstrucción desde la praxis artística
81
Syndication