Carlos V y el furor jamás perteneció a Manuel Godoy
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2004.v77.i306.248Abstract
Recientemente, se me ha señalado una sorprendente noticia: el famoso bronce de Leone y Pompeo Leoni, Carlos V y el Furor, procedente de las colecciones reales y en el Museo del Prado desde 1830 había formado parte de las colecciones artísticas de Manuel Godoy en el palacio madrileño de Buenavista (figs. 1 y 2). Dicha aserción apareció en dos catálogos publicados por el museo, uno correspondiente a la exposición monográfica dedicada a estos dos escultores del Renacimiento, y el otro el catálogo de la colección permanente de la escultura de época moderna…
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2004-06-30
How to Cite
Rose-de Viejo, I. (2004). Carlos V y el furor jamás perteneció a Manuel Godoy. Archivo Español De Arte, 77(306), 191–193. https://doi.org/10.3989/aearte.2004.v77.i306.248
Issue
Section
Shorter Notes
License
Copyright (c) 2004 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read here the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.