Unpublished paintings by Bernardo Lorente Germán
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2016.12Keywords:
Bernardo Lorente Germán, Sevillian baroque painting, Christian iconographyAbstract
In this article the author presents and attributes several unpublished paintings to the Sevillian artist Bernardo Lorente (1680-1759): Saints Justa and Rufina, The Virgin with the child Jesus, Saint Bernard and The Annunciation.
Downloads
References
Aranda Bernal, Ana (1989): "Obligaciones de lienzos de Bernardo Germán Lorente para la Cartuja de Jerez". En: Atrio. Revista de Historia del Arte, vol. 1, Sevilla, pp. 125-126.
Ceán Bermúdez, J. A. (1800): Diccionario histórico de los más ilustres profesores de Bellas Artes en España. Tomo II. VA. Reed 1965.
Cherry, Peter (2013): "¿Retratos a lo divino? Reflexiones sobre las santas de Zurbarán". En: Navarrete Prieto, Benito: Santas de Zurbarán: devoción y persuasión. [Catálogo de la exposición]. Sevilla: Instituto de la Cultura y las Artes de Sevilla, pp. 37-52.
Clavijo García, Agustín (1979): "Un pintor olvidado: el sevillano Cristóbal López (1671-1730) y so obras en el museo diocesano de Arte Sacro de Málaga". En: Baetica. Estudios de Arte, Geografía e Historia, Núm. 2, pp. 25-46. Universidad de Málaga.
Galera Andreu, Pedro A. (1988): "Pintura sevillana en Jaén: Lorente Germán y Ruiz Soriano". En: Archivo Hispalense, Revista histórica, literaria y artística, Sevilla, pp. 207-211.
Gutiérrez Pastor, Ismael (1999): "Dos series de retratos de Bernardo Germán Lorente con un nexo familiar: los Urtusaustegui y los Marqueses de Torrenueva". En: Archivo Español de Arte, 286, pp. 174-181. http://dx.doi.org/10.3989/aearte.1999.v72.i286.753
Mata Torres, Josefa (1986): "Nuevos datos sobre Bernardo Lorente Germán". En Archivo Hispalense: Revista histórica, literaria y artística. Tomo 69, 212, pp. 215-22.
Navarrete Prieto, Benito (2013): "Santas de Zurbarán: devoción y persuasión". En: Navarrete Prieto: Santas de Zurbarán: devoción y persuasión. [Catálogo de la exposición]. Sevilla: Instituto de la Cultura y las Artes de Sevilla, pp.17-34.
Nieto Cumplido, Manuel (2007): La catedral de Córdoba. Córdoba: edit. Cajasur.
Quiles García, Fernando (1995): "En torno a las posibles fuentes utilizadas por Bernardo Germán Lorente en su pintura: Análisis de la Biblioteca y la pinacoteca de su propiedad". En: Atrio. Revista de Historia del Arte, 7, pp. 31-43.
Quiles García, Fernando / Cano Rivero, Ignacio (2006): Bernardo Lorente Germán y la pintura sevillana de su tiempo (1680-1759). Madrid: Fernando Villaverde Ediciones.
Romero Asenjo, Rafael / Illan Gutiérrez, Adelina (2006): "La técnica pictórica de Bernardo Lorente Germán". En: Quiles García, Fernando / Cano Rivero, Ignacio: Bernardo Lorente Germán y la pintura sevillana de su tiempo (1680-1759). Madrid: Fernando Villaverde Ediciones.
Ruiz Barrera, María Teresa (1999): "Una obra inédita de Bernardo Germán Lorente". En: Laboratorio de Arte: Revista del D. de Histª del Arte, 12, Sevilla, pp. 227-234.
Valdivieso, Enrique (2003): Pintura barroca sevillana. Sevilla: Ediciones Guadalquivir.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.