An Adoration of the Magi Signed by Antonio Castejón: A New Addition to the Catalog of his Work
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2015.13Keywords:
Spanish Painting, Baroque, School of Madrid, 17th Century, Antonio Castejón, ElcheAbstract
The author presents and analizes a new work by the Spanish Baroque painter Antonio Castejón (c. 1634-1696). This unpublished canvas is preserved in the basilica of Santa Maria in Elche (Alicante).
Downloads
References
Agulló Cobo, Mercedes (1981): Más noticias sobre pintores madrileños de los siglos XVII y XVIII, Madrid: Ayuntamiento de Madrid.
Angulo Iñíguez, Diego (1971): Pintura del siglo XVII, Ars Hispaniae, vol. XV, Madrid: Editorial Plus Ultra.
Caballero Bernabé, Francisco Javier et al. (1990): “Inventario-catálogo de la pintura de Alcalá de Henares”, en La Universidad de Alcalá II. Madrid: Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Universidad de Alcalá de Henares, pp. 307 y 320.
Gutiérrez Pastor, Ismael (1991): “Antonio Castrejón como retratista y otras obras de su hijo Baltasar”, Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid, vol. III, pp. 101-108.
Gutiérrez Pastor, Ismael (2000): “Novedades de pintura madrileña del siglo XVII: Obras de José Antolínez y de Francisco Solís”, Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid, vol. XII, pp. 75-92.
Gutiérrez Pastor, Ismael (2005): “El pintor José Moreno (c. 1630/1637-1677): revisión de su vida y nuevas obras”, Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid, vol. XVII, pp. 67-85.
Gutiérrez Pastor, Ismael (2009): “Lienzos de José Moreno para el retablo del Santo Cristo de la Sangre de Torrijos (Toledo)”, Archivo Español de Arte, 328, pp. 404-409. http://dx.doi.org/10.3989/aearte.2009.v82.i328.312
Palomino y Velasco, Antonio (1947): El Museo Pictórico y Escala Óptica, Madrid: ed. Aguilar.
Pérez Sánchez, Alfonso E. (2010): Pintura Barroca en España 1600-1750, Madrid.
Pérez Sánchez, Alfonso E. (1986): Carreño, Rizi, Herrera y la pintura madrileña de su tiempo (1650-1700), cat. exp., Madrid.
Portela Sandoval, Francisco J. (1995): “Una nueva obra del pintor barroco Antonio Castejón”, Estudios de Arte. Homenaje al profesor Martín González, Valladolid: Universidad de Valladolid, pp. 561-563.
Salvador Prieto, Mª Socorro (1991): “Una Inmaculada de Antonio Castrejón, pintor del siglo XVII”, V Jornadas de Arte, “Velázquez y el Arte de su tiempo”, Madrid: C.S.I.C., pp. 289-294.
Sullivan, Edward J. / Mallory, Nina A. (1982): Painting in Spain 1650-1700 from North American Collections, The Art Museum, Princeton University.
Urrea Fernández, Jesús (1975): “Obras de pintores menores madrileños: B. De Castrejón, A. Van de Pere y P. Ruíz González”, Boletín del Seminario de Estudios de Arte y Arqueología, Universidad de Valladolid, pp. 707-712.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.