An Adoration of the Magi Signed by Antonio Castejón: A New Addition to the Catalog of his Work

Authors

  • Joaquín Sáez Vidal

DOI:

https://doi.org/10.3989/aearte.2015.13

Keywords:

Spanish Painting, Baroque, School of Madrid, 17th Century, Antonio Castejón, Elche

Abstract


The author presents and analizes a new work by the Spanish Baroque painter Antonio Castejón (c. 1634-1696). This unpublished canvas is preserved in the basilica of Santa Maria in Elche (Alicante).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Agulló Cobo, Mercedes (1981): Más noticias sobre pintores madrileños de los siglos XVII y XVIII, Madrid: Ayuntamiento de Madrid.

Angulo Iñíguez, Diego (1971): Pintura del siglo XVII, Ars Hispaniae, vol. XV, Madrid: Editorial Plus Ultra.

Caballero Bernabé, Francisco Javier et al. (1990): “Inventario-catálogo de la pintura de Alcalá de Henares”, en La Universidad de Alcalá II. Madrid: Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid, Universidad de Alcalá de Henares, pp. 307 y 320.

Gutiérrez Pastor, Ismael (1991): “Antonio Castrejón como retratista y otras obras de su hijo Baltasar”, Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid, vol. III, pp. 101-108.

Gutiérrez Pastor, Ismael (2000): “Novedades de pintura madrileña del siglo XVII: Obras de José Antolínez y de Francisco Solís”, Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid, vol. XII, pp. 75-92.

Gutiérrez Pastor, Ismael (2005): “El pintor José Moreno (c. 1630/1637-1677): revisión de su vida y nuevas obras”, Anuario del Departamento de Historia y Teoría del Arte, Universidad Autónoma de Madrid, vol. XVII, pp. 67-85.

Gutiérrez Pastor, Ismael (2009): “Lienzos de José Moreno para el retablo del Santo Cristo de la Sangre de Torrijos (Toledo)”, Archivo Español de Arte, 328, pp. 404-409. http://dx.doi.org/10.3989/aearte.2009.v82.i328.312

Palomino y Velasco, Antonio (1947): El Museo Pictórico y Escala Óptica, Madrid: ed. Aguilar.

Pérez Sánchez, Alfonso E. (2010): Pintura Barroca en España 1600-1750, Madrid.

Pérez Sánchez, Alfonso E. (1986): Carreño, Rizi, Herrera y la pintura madrileña de su tiempo (1650-1700), cat. exp., Madrid.

Portela Sandoval, Francisco J. (1995): “Una nueva obra del pintor barroco Antonio Castejón”, Estudios de Arte. Homenaje al profesor Martín González, Valladolid: Universidad de Valladolid, pp. 561-563.

Salvador Prieto, Mª Socorro (1991): “Una Inmaculada de Antonio Castrejón, pintor del siglo XVII”, V Jornadas de Arte, “Velázquez y el Arte de su tiempo”, Madrid: C.S.I.C., pp. 289-294.

Sullivan, Edward J. / Mallory, Nina A. (1982): Painting in Spain 1650-1700 from North American Collections, The Art Museum, Princeton University.

Urrea Fernández, Jesús (1975): “Obras de pintores menores madrileños: B. De Castrejón, A. Van de Pere y P. Ruíz González”, Boletín del Seminario de Estudios de Arte y Arqueología, Universidad de Valladolid, pp. 707-712.

Downloads

Published

2015-06-30

How to Cite

Sáez Vidal, J. (2015). An Adoration of the Magi Signed by Antonio Castejón: A New Addition to the Catalog of his Work. Archivo Español De Arte, 88(350), 198–204. https://doi.org/10.3989/aearte.2015.13

Issue

Section

Shorter Notes