An Immaculate Conception by Matías de Torres in the Collegiate Church of Talavera de la Reina
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2014.07Keywords:
Immaculate Conception, Matías de Torres, Spanish painting, 17th century, Talavera de la ReinaAbstract
The unpublished painting of the Immaculate Conception in the Collegiate Church of Talavera de la Reina can be attributed to the 17th century artist Matías de Torres.
Downloads
References
Angulo Íñiguez, Diego, José Antolinez, Madrid, Instituto Diego Velásquez, 1957.
Barrio Moya, José L., “Matías de Torres, un pintor palentino en el Madrid de Carlos II y Felipe V”, Palencia, P.I.T.T.M. (Publicaciones de la Institución Tello Téllez de Meneses), n.º 71, 2000, pp. 245-268.
Buendía, José Rogelio, “Sobre Escalante”, Archivo Español de Arte, n.º 169, 1970, pp. 33-50.
Delgado Martínez, Natalia, “Juan Antonio de Frías y Escalante (1633-1689)”, Cuadernos de Arte e Iconografía, tomo X, n.º 20, 2001, pp. 223-241,
Fernández Gracia, Ricardo, La Inmaculada Concepción en Navarra, Pamplona, Universidad de Navarra, 2004.
Galindo San Miguel, Natividad, “Alonso del Arco”, Archivo Español de Arte, n.º 180,1977, pp. 347-385.
Navarrete Prieto, Benito, La Pintura Andaluza del siglo XVII y sus fuentes grabadas, Madrid, Fundación de Apoyo a la Historia del Arte Hispánico, 1998.
Navarrete Prieto, Benito, Fuentes y modelos de la pintura barroca madrileña del Barroco, Madrid, Fundación de Apoyo a la Historia del Arte Hispánico, 2008.
Nierges, Eva, Pintura española, Museo de Bellas Artes de Budapest, 1996.
Palomino y Velasco, Antonio, El Museo Pictórico y Escala Óptica, Madrid, Ed. Aguilar, 1988.
Pérez Sánchez, Alfonso E., “Don Matías de Torres”, Archivo Español de Arte, n.º 149, 1965, pp. 31-42.
Pérez Sánchez, Alfonso E., Catálogo de la exposición Carreño, Rizi, Herrera y la pintura madrileña de su tiempo, Madrid, Ministerio de Cultura, 1986.
Pérez Sánchez, Alfonso E., Pintura Barroca en España (1600-1750), Madrid, Manuales de Arte Cátedra, 1992.
Pérez Sánchez, Alfonso E., “La Inmaculada Concepción, de Francisco Rizi. Convento de las Gaitanas de Toledo”, Cuadernos de Restauración, Toledo, Real Fundación de Toledo: Fundación Argentaria, [1995], pp. 9-25.
Quesada, José M.ª. y Jiménez, América, El Arte en Atienza, Guadalajara, 1996.
Quiles, Fernando, “Santa Rosa de Lima en el Museo Lázaro Galdiano”, Goya, n.º 304, 2005, pp. 35-44.
Zapata, Teresa, La entrada en la Corte de María Luisa de Orleáns, 1680, Madrid, Fundación de Apoyo a la Historia del Arte Hispánico, 2000.
VV. AA., Inmaculada, Cat. Exp. Sta. Iglesia Catedral de Sta. María de la Almudena, Madrid, 2005.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the print and online versions of this journal are the property of the Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.
All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) licence. You may read here the basic information and the legal text of the licence. The indication of the CC BY 4.0 licence must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the final version of the work produced by the publisher, is not allowed.