About the Sevillian painter Francisco Pérez de Pineda: an unpublished contribution to his catalogue
DOI:
https://doi.org/10.3989/aearte.2020.06Keywords:
Francisco Pérez de Pineda, baroque Sevillian painting, 17th century, Saint Michael parish, Saint Anthony the Abbot church, Brotherhood of SilenceAbstract
The author documents a new oil on canvas of Sevillian painter Francisco Pérez de Pineda (1641-1724): Christ child and the infant Saint John with the lamb, made in 1693 for the disappeared parish of Saint Michael, today
Downloads
References
Angulo Íñiguez, Diego (1981): Murillo. Su vida, su arte su obra. Vol. II. Madrid: Espasa-Calpe.
Cañizares Japón, Ramón (2019): “La Hermandad de las Ánimas de la parroquia de San Lorenzo de Sevilla”. En: Roda Peña, José (Dir.): XX Simposio sobre Hermandades de Sevilla y su provincia. Sevilla: Fundación Cruzcampo, pp. 75-106.
Ceán Bermúdez, Juan Agustín (1800): Diccionario histórico de los más ilustres profesores de las Bellas Artes en España. Vol. IV. Madrid: Imprenta de la Viuda de Ibarra.
Delgado Aboza, Francisco Manuel (2010): “La capilla sacramental de la parroquia de San Lorenzo de Sevilla”. En: Roda Peña, José (Dir.): XI Simposio sobre Hermandades de Sevilla y su provincia. Sevilla: Fundación Cruzcampo, pp. 113-148.
García Baeza, Antonio (2014): Entre el obrador y la academia. La enseñanza de las artes en Sevilla durante la segunda mitad del Seiscientos. Sevilla: Ayuntamiento de Sevilla, Instituto de la Cultura y las Artes de Sevilla (ICAS).
García de la Concha Delgado, Federico (1987): Estudio histórico-institucional de la Primitiva Hermandad de los Nazarenos de Sevilla (vulgo «El Silencio»). Sevilla: Caja de Ahorros Provincial San Fernando de Sevilla.
González de León, Félix (1844): Noticia artística, histórica y curiosa de todos los edificios públicos, sagrados y profanos de esta Muy Noble, Muy Leal, Muy Heroica e Invicta Ciudad de Sevilla, y de muchas casas particulares. Sevilla: Imprenta de José Hidalgo.
Kinkead, Duncan T. (1979): “Nuevos datos sobre los pintores don Sebastián de Llanos y Valdés e Ignacio de Iriarte”. En: Archivo Hispalense, 62, 191, Sevilla, pp. 191-214.
Kinkead, Duncan T. (2007): Pintores y doradores en Sevilla 1650-1699. Documentos. Bloomington: AuthorHouse.
Hernández González, Salvador (2009): “En torno a un documento para la Historia del Arte en Zafra: una escultura de San Francisco de Asís del imaginero Francisco Antonio Ruiz Gijón”. En: Zafra y su Feria, Zafra, pp. 57-59.
Jaffé, Michael (1989): Rubens. Catálogo completo. Milano: Rizzoli.
Morales, Alfredo J. (1981): La iglesia de San Lorenzo de Sevilla. Sevilla: El autor.
Navarrete Prieto, Benito (1998): La pintura andaluza del siglo XVII y sus fuentes grabadas. Madrid: Fundación de Apoyo a la Historia del Arte Hispánico.
Pastor Torres, Álvaro (2018): “Niño Jesús y San Juanito”. En: Cañizares Japón, Ramón (ed.): Soledad 150 años de San Miguel a San Lorenzo. Sevilla: Hermandad Sacramental de la Soledad, 2018, p. 113.
Pérez Sánchez, Alfonso Emilio (1992): Pintura Barroca en España, 1600-1750. Madrid: Cátedra.
Quiles García, Fernando (1990): Noticias de Pintura (1700-1720). Sevilla: Ediciones Guadalquivir.
Quiles García, Fernando/ Cano Rivero, Ignacio (2006): Bernardo Lorente Germán y la pintura sevillana de su tiempo (1680-1759). Madrid: Fernando Villaverde Ediciones.
Sánchez López, Andrés (2008): La pintura de bodegones y floreros en España en el siglo XVIII. Madrid: Fundación Arte Hispánico.
Sancho Corbacho, Heliodoro (1934): Arquitectura sevillana del siglo XVIII. Sevilla: Laboratorio de Arte.
Tassara y González, José María (1919): Apuntes para la historia de la revolución de septiembre del año de 1868, en la ciudad de Sevilla. Sevilla: Oficina Tipográfica Gironés.
Valdivieso, Enrique (2003): Pintura Barroca Sevillana. Sevilla: Ediciones Guadalquivir.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
© CSIC. Manuscripts published in both the printed and online versions of this Journal are the property of Consejo Superior de Investigaciones Científicas, and quoting this source is a requirement for any partial or full reproduction.All contents of this electronic edition, except where otherwise noted, are distributed under a “Creative Commons Attribution 4.0 International” (CC BY 4.0) License. You may read here the basic information and the legal text of the license. The indication of the CC BY 4.0 License must be expressly stated in this way when necessary.
Self-archiving in repositories, personal webpages or similar, of any version other than the published by the Editor, is not allowed.